Charakteristika ZŠ


Škola je třípatrová budova s jasně uspořádaným provozem.
Má 5.samostatných ročníků 1.stupně ZŠ.


V přízemí se nachází šatny, učebna 1. třídy, školní jídelna a vchod do tělocvičny. Také je zde nové technické zázemí školy.


První patro je určeno především pro výuku a administrativní činnost – sídlí zde učebna 5.třídy, kanceláře – ředitelna, zástupce ředitelky pro ZŠ, sborovna a dílna keramiky, která je vybavena keramickou pecí a hrnčířským kruhem. Na tomto patře, v nové části budovy jsou tři oddělení školní družiny, která zajišťují péči o žáky před a po vyučování.


Druhé patro je vyhrazeno pro další kmenové učebny, konkrétně pro 2., 3. a 4. třídu. Součástí patra je kabinet školní psycholožky a učebna speciální pedagogiky, které slouží k individuální i skupinové podpoře žáků.
Druhé patro – nová část budovy – zde je plně vybavená učebna informatiky s
moderní počítačovou technikou, 2 kmenové třídy a kabinety.


Dispozice školy umožňuje plynulý chod výuky a poskytuje zázemí pro širokou škálu vzdělávacích i volnočasových aktivit.
Okolo školy se rozkládá prostorná školní zahrada, která slouží k relaxaci, výuce v přírodě i školním akcím. V blízké době zde bude vybudována venkovní učebna Archimedes, která nabídne žákům možnost praktického bádání a výuky na čerstvém vzduchu. Dispozice a prostředí školy tak podporují nejen vzdělávání v učebnách, ale i propojení výuky s přírodou.

Zaměření školy – místo, kde se děti učí pro život
Naše škola je prostředím, kde se vzdělávání neomezuje jen na učebnice a lavice.
Věříme, že škola má připravit děti nejen na další studium, ale především na život – na to, aby dokázaly přemýšlet, spolupracovat, řešit problémy a uměly využít své silné stránky.


Rozvoj všeobecného přehledu
Naším cílem je, aby každý žák odcházel z naší školy s pevnými základy v mnoha oblastech – od jazyků a matematiky přes přírodní vědy až po umění a sport.

Nezahlcujeme děti přemírou encyklopedických informací, ale učíme je souvislosti, praktické dovednosti a samostatné myšlení.

Digitální a komunikační dovednosti
V dnešním světě je práce s počítačem a digitálními technologiemi naprostou samozřejmostí. Proto vedeme žáky k tomu, aby ovládali výpočetní a komunikační techniku nejen technicky, ale i smysluplně a bezpečně. Informatika se u nás prolíná všemi předměty a děti se učí technologie používat jako nástroj tvoření i spolupráce.


Výuka čtení metodou Sfumato
Jedním z pilířů naší výuky je metoda Sfumato – moderní způsob, jak vést děti k plynulému, klidnému a srozumitelnému čtení bez stresu. Respektujeme individuální tempo každého žáka, čtení propojujeme s dechem a porozuměním textu. Díky tomu děti nacházejí v knihách radost a čtení se pro ně stává přirozenou součástí života.


Umění a tvořivost
Estetická výchova má na naší škole své pevné místo. Keramická dílna, výtvarný kroužek i další umělecké aktivity podporují jemnou motoriku, představivost a schopnost vidět krásu v okolním světě. Tvoření v dětech probouzí radost, sebedůvěru i trpělivost.


Sport a zdravý životní styl
Hýbeme se rádi a hodně. Nabízíme širokou škálu sportovních kroužků, od fotbalu a florbalu až po všeobecnou sportovní přípravu. Učíme děti, že pohyb není jen nutnost, ale přirozená součást zdravého života.


Podpora každého žáka
Věnujeme stejnou péči všem – jak žákům nadaným, tak těm, kteří potřebují více podpory. Talenty rozvíjíme, ať už jde o intelektuální, hudební, sportovní nebo manuální nadání. Pro žáky s odlišnými vzdělávacími potřebami vytváříme podmínky k úspěšné integraci přímo ve třídě.


Pomoc a prevence
Máme propracovaný preventivně-intervenční systém. Doučovací kroužky, podpora čtenářské gramotnosti, činnost školního poradenského pracoviště i školního psychologa – to vše pomáhá dětem překonávat obtíže, zlepšovat výsledky a posilovat sebevědomí.


Moderní metody výuky

Učíme způsobem, který děti baví a zároveň vede k praktickým dovednostem.
Skupinová práce, projektové vyučování a propojení teorie s praxi rozvíjejí týmovou spolupráci, respekt a odpovědnost.

Naše poslání je jednoduché:
Chceme, aby každé dítě odcházelo z naší školy s vědomím, že umí víc, než si myslelo, že se dokáže učit samo i s ostatními a že má chuť zkoumat svět dál.