V posledních letech prochází naše společnost velkými změnami, které se odrážejí i ve školním a rodinném prostředí. Mění se tak potřeby uživatelů poradenských služeb poskytovaných ve školách. Proto je nutné tyto služby postupně zefektivňovat a rozšiřovat. Dalším důvodem k rozšíření existujícího systému poradenství ve školách je zvyšující se počet dětí vyžadujících pedagogicko-psychologické služby. Vedle již tradičního poskytování odborné pomoci pro podporu vzdělávání, profesní orientaci a volbu vzdělávací dráhy jde i o posílení prevence sociálně patologických jevů, o podporu a vytváření podmínek pro rozvoj osobnosti žáků a harmonizaci vztahu rodiny a školy, o podporu integrace dětí se zdravotním postižením do běžných typů škol. Důležitým úkolem školního poradenského pracoviště bude i péče o učitele vzhledem k náročnosti a odpovědnosti jejich práce a podpora proměny školy vůbec.
Proto je na ZŠ Žabčice od 1. 9. 2014 zřízeno školní poradenské pracoviště, jehož hlavním úkolem je poskytování poradenských a konzultačních služeb pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy.
Organizační struktura
Vedoucí školního poradenského pracoviště:
- Mgr. Radmila Doležalová – školní speciální pedagog (absolv. studia – speciální pedagogika)
Členové školního poradenského pracoviště:
- Mgr. Michaela Kouřilová – školní metodik prevence (absolv. studia – speciální pedagogika- etopedie)
- Mgr. Kateřina Maňák Svobodová – výchovný poradce (absolv. studia – učitelství 1.st. ZŠ, speciální pedagogika- logopedie, spec.výv.poruchy učení a chování, výchovné poradenství)
- Mgr. Petra Kadlecová – školní psycholog (absolv. studia – psychologie)
Hlavní cíle
- zkvalitnění poradenských služeb ve škole poskytovaných žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům
- zlepšení sociálního klimatu školy
- práce se všemi subjekty školy i s dětmi, které nemají problémy, a vytváření široké základny preventivní činnosti
- vytváření programů prevence sociálně patologických jevů a sledování jejich účinnosti
- zajištění péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, metodická pomoc a příprava podmínek pro úspěšnou integraci dětí se specifickými vzdělávacími potřebami
- řešení problémů spojených se školní docházkou – neomluvená a vysoká omluvená absence
- posílení průběžné a dlouhodobé péče o děti s neprospěchem a vytváření předpokladů pro jeho snižování
- posílení průběžné a dlouhodobé péče o nadané žáky
- prohloubení spolupráce s ostatními poradenskými zařízeními
Konzultační hodiny
- Mgr. Kateřina Maňák Svobodová Středa: 10,00 – 11,00
- Mgr. Michaela Kouřilová úterý : 7,15 -7,45
- Mgr. Radmila Doležalová středa : 7,15 – 7,45
- Mgr. Petra Kadlecová čtvrtek : 12,00-13,00